Onze werkwijze

We hebben een eigen werkwijze. We benaderen ieder vraagstuk vanuit een business case, heldere doelen en verwachtingen en kijken wat er moet gebeuren om deze doelen te bereiken. Vanuit hier vertalen we alles naar regie, planning, online marketing en web design. In onze communicatie staan heldere verwachtingen, gelijkwaardigheid, humor en plezier voorop.

Maak kennis met ons

Gesprek plannen

6 heldere stappen

Met onze business case maken we inzichtelijk wat de vraag naar je product of dienst is. We gebruiken belangrijke cijfers, zoals gemiddelde orderwaarde, slagingskans van lead naar klant en de gemiddelde marge om de kosten én potentiële omzet in kaart te brengen. Vanuit daar kijken we wat er nodig is om vraag en aanbod optimaal op elkaar aan te laten sluiten. We stemmen alles met je af, zodat we klinken als één. Vanuit ons Unison-model werken we structureel aan jouw groeiplan. Krijgen we alles met elkaar in evenwicht? Dan slaat jouw ambitie door naar bedrijfsresultaat. Zoals het hoort.

Business case

We starten we altijd met een businesscase. We brengen de online marktvraag in kaart en berekenen met behulp van je gemiddelde orderwaarde en brutomarge de marktpotentie. Zo weet je wat je potentiële klanten zoeken, wat je moet investeren om online gevonden te worden en welk rendement we als stip op de horizon neerzetten.

Fundament

Je business case is duidelijk - we weten wat de online marktpotentie is en welk rendement we kunnen realiseren. Nu gaan we verder; is je fundament toereikend om verkeer, leads en omzet te genereren? We willen vraag en aanbod optimaal op elkaar laten aansluiten. We gaan aan de slag met je merkidentiteit en het online fundament. Praktisch betekent dit een verbeterslag van je website of webwinkel, het realiseren van een nieuwe digitale oplossing of het definiëren van je onderscheidend vermogen.

Strategie

Een strategisch plan is de basis van een consistente klantbeleving. Je wilt raak schieten bij de juiste mensen, op het juiste moment. We onderzoeken je doelgroep en leggen dit vast in persona's. We vertalen dit naar een marketingplan, wat dient als rode draad voor de lange termijn.

Geïntegreerde communicatie

Continu en consistent communiceren via al je eigen kanalen en middelen. We helpen je met content marketing via social media en je eigen website. Realiseren van e-mailmarketing en marketing automation. En we werken voortdurend aan je organische vindbaarheid.

Performance marketing

Performance marketing is onze hoofdfocus. We realiseren en beheren converterende campagnes voor Google, Bing en social media als Facebook, Instagram of Pinterest. Dagelijks werken we aan het verbeteren van je rendement en passen we de nieuwste inzichten en technieken toe.

Inzicht

We analyseren data uit onze campagnes en bezoekersgedrag op je website of webwinkel. We leggen deze inzichten naast de business case en bepalen waar en wanneer we moeten bijsturen. Kunnen we budgetten opschalen, moeten we zaken wijzigen of toevoegen - dat bepalen we gezamenlijk in 2-wekelijkse of maandelijkse calls. Als opdrachtgever heb je toegang tot een live dashboard voor je actuele prestaties. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Begrijpelijk ;)
We komen graag met je in contact om meer over Unison uit te leggen en vooral om meer te weten te komen over jou en je vraagstuk.

contact